Best practice: Fra nyhedsbrev til facebook

Når man bruger tid på at kommunikere via flere forskellige platforme, som facebook, nyhedsbrev og en blog, giver det rigtig god mening at forsøge at få folk til at følge med via flere medier. Det giver større sandsynlighed for, at vi rammer dem mindst et sted – hvis de ikke åbner nyhedsbrevet, ser de måske facebook-statusopdateringen eller omvendt. Derfor har mange et facebook-logo i deres nyhedsbrev, som linker til facebooksiden. Problemet er, at vi er blevet så vant til at se disse logoer, at vi overser dem. Og desuden er det ikke nogen nyhed, at nogen er på facebook – det forventer vi da, for det er alle jo efterhånden. Derfor skal der mere end et facebooklogo til, for at få folk til at klikke videre.

Jeg så engang et fif i et Crate & Barrel nyhedsbrev, som jeg har brugt et par gange siden: At indsætte et screenshot af en facebookstatusopdatering i sit nyhedsbrev. Var det Rosinante & co kunne de fx indsætte dette billede:

rosinante-facebook

Det kan virke banalt, men jeg mener faktisk, at det er lidt af en genistreg. For det første giver størrelsen af billedet i sig selv langt større synlighed end et fedtet facebooklogo. For det andet viser det den type af indhold, der typisk postes af Rosinante & Co. Det, at jeg ved, hvad jeg kan forvente, gør det meget mere sandsynligt, at jeg klikker videre og efterfølgende ”synes godt om”. Og for det tredje viser kommentarerne og ”synes godt om”-tilkendegivelserne, at jeg ikke er den eneste, der synes den slags indhold er interessant. Mange har før jeg opdaget, at Rosinante & co. har en god og aktiv facebookside, så nu vil jeg se, hvad det er, horderne mener jeg går glip af. Social proof når det er bedst. Jeg er om bord…

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>