Hvad et stofkatalog kan lære os om at sælge bøger

Jeg er i øjeblikket på jagt efter noget stof til en kæmpehynde til vores terrasse. I den forbindelse har jeg hentet dette katalog i Stof & stil:

Jeg har ikke mange gaver, når det kommer til syhåndværket, så når jeg går rundt i en stofbutik ser jeg bare endeløse ruller af stof. Det Stof & stil hjælper sådan en som mig med, når jeg får dette katalog i hånden, er, at se potentialet i disse ruller stof. Hvad det kan blive til, hvis man da er lidt fiks med en symaskine (jeg håber i dette tilfælde at alliere mig med min mor).

Og hvorfor er det relevant, når man skal sælge bøger? Det er det, fordi man også med bøger skal fortælle de potentielle købere, hvad de opnår ved at hive 299 kroner op af lommen: At imponere sine gæster med gourmetmad; at binde fluer, der får de største fisk på krogen eller 8 timers læsenydelse, fortabt for omverdenen i den bedste lænestol. Altså: giv køberen et billede af, hvor de ender, når bogen er læst, frem for at fokusere på, hvad bogen handler om.

Trackbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *