Markedsføringsmaterialer – når form gør en forskel

Forglemmigej-frø – en påmindelse der bliver husket.

En lille pose forglemmigej-frø med en etiket, der opfordrer kunden til ikke at glemme Cowi, når de byder på projekter. Det er en af de ideer, hvor man tænker “wow, det er da oplagt”. Det er billigt og simpelt, men langt mere effektivt end en standard tryksag. Der er naturligvis en hårfin balance mellem form, der forstærker budskabet, og form, der tager fokus fra budskabet. I dette tilfælde synes jeg uden tvivl, det er førstnævnte.

Jeg føjer løbende produkter til min kasse af seje markedsføringsmaterialer. Ikke fordi jeg vil være en copycat, men fordi det inspirerer mig at se på andres gode ideer. Forhåbentlig springer der en helt ny og spændende ide frem, næste gang jeg kaster et blik i kassen.

Hvad er det bedste eksempel på et utraditionelt markedsføringsmateriale, du har set?

Comments

  1. says

    Det mest utraditionelle jeg har set, var for et par år siden til et Amino-arrangement hvor der blev delt en lille pose ud til alle deltagere med brochurer og tilbud – hvilket jo er meget almindeligt – men det ualmindelige var at der i posen bl.a. lå et sammenkrøllet stykke papir som bare lignede noget der skulle have være smidt ud. Men man blev selvfølgelig nysgerrig nu hvor det lå der i posen, og når man så foldede papiret ud, stod der noget i retning af: “Den der tør skille sig ud, bliver husket” – underskrevet Kjers Kommunikation. Det var ret sjovt fundet på og BLEV husket. 🙂

  2. says

    Ja det er virkelig værd at samle på disse enestående øjeblikke. Den første ideé der faldt mig ind, da jeg læste dit indlæg, var et GoCard-kort for … ja GoCard! En idé der i al sin enkelthed gik ud på, at kortet var helt blankt på forsiden. En hvid flade der indbyder til at blive tegnet eller skrevet på af afsenderen af kortet. Alle kan lave deres eget kort. I øvrigt skiller dette ekstrem enkle kort sig tydeligt ud i kortstativerne, som jo netop er karakteristeret ved at være spraglet. Det er mange år siden, men jeg tænker af og til tilbage på dette kort som jeg vist stadig har liggende i mit kortkartotek 🙂

  3. Marie Halkjær says

    Tak for ideen – god pointe at det nogle gange er det mest simple, der skiller sig mest ud.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *